شیر برقی گاز یک شیر کنترل شده الکتریکی است. این شیر از نوع شیر برقی است که یک سیم پیچ الکتریکی است و یک هسته فرو مغناطیسی متحرک (پیستون) در مرکز آن قرار دارد. در حالت استراحت ، پیستون از یک روزنه کوچک بسته می شود. جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود. میدان مغناطیسی نیرویی به سمت بالا روی پیستون بازکننده روزنه وارد می کند. این اصل اساسی است که برای باز و بسته شدن شیر برقی گاز استفاده می شود.

شیر برقی گاز چگونه کار می کند؟

شیر برقی گاز از دو جز main اصلی تشکیل شده است: شیر برقی و بدنه شیر. یک شیر برقی گاز دارای یک سیم پیچ القایی الکترومغناطیسیدر اطراف یک هسته آهن در مرکز است. در حالت استراحت ، می تواند به طور معمول باز یا به طور معمول بسته باشد. در حالت بدون انرژی ، یک شیر باز معمولاً باز است و یک شیر بسته معمولاً بسته است. وقتی جریان از طریق شیر برقی عبور می کند ، سیم پیچ انرژی می گیرد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این باعث ایجاد یک جاذبه مغناطیسی با پیستون شده ، آن را حرکت داده و بر نیروی فنرغلبه می کند. اگر شیر برقی گاز به طور معمول بسته باشد ، پیستون برداشته می شود به طوری که مهر و موم روزنه را باز می کند و جریان رسانه را از طریق شیر اجازه می دهد. اگر شیر به طور معمول باز باشد ، پیستون به سمت پایین حرکت می کند به طوری که مهر و موم را مسدود کرده و جریان رسانه را از طریق شیر متوقف می کند.

شیرهای برقی در طیف وسیعی از برنامه ها ، با فشارهای زیاد یا کم و دبی های کم و زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این شیرهای برقی از اصول کار متفاوتی استفاده می کنند که برای استفاده بهینه است. سه مورد مهم در این مطلب توضیح داده شده است: بازیگری مستقیم ، بازیگری غیرمستقیم و بازیگری نیمه مستقیم.


توابع مدار شیرهای برقی

شیر برقی گاز برای بستن ، باز کردن ، دوز ، توزیع یا مخلوط جریان گاز یا مایع در لوله استفاده می شوند. هدف خاص یک شیر برقی با عملکرد مدار آن بیان می شود. مروری بر شیرهای برقی دو طرفه و 3 طرفه در زیر آمده است.

شیر برقی 2 طرفه

یک شیر برقی دو طرفه دارای دو پورت ورودی و خروجی است. جهت جریان برای اطمینان از عملکرد مناسب بسیار مهم است ، بنابراین به طور معمول یک پیکان وجود دارد که جهت جریان را نشان می دهد. برای باز یا بسته شدن روزنه از یک شیر دو طرفه استفاده می شود.

 

شیر برقی 3 طرفه

یک شیر 3 طرفه دارای سه پورت اتصال است. به طور معمول ، دارای 2 حالت (موقعیت) است که می تواند در آن قرار گیرد. بنابراین ، بین دو مدار مختلف سوئیچ می شود. از شیر 3 طرفه برای باز کردن ، بستن ، توزیع یا مخلوط کردن رسانه استفاده می شود.

 تاسیسات آرین شما را در شیر برقی راهنمایی می کنند


وبلاگ شرکت پارس سازه انرژی البرز برقی ,طرفه ,جریان ,استفاده ,بسته ,پیستون ,شیرهای برقی ,میدان مغناطیسی ,طرفه دارای ,جریان رسانه ,معمول بسته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Graphic ویدئو بات تابستون فروشگاه علاوالدین و شجاع الدین برادران know about every thing with me تاریخچه دوربین مداربسته وکاربردهای آن فروشگاه اینترنتی لایک . . . . . . . . . Likestor شرکت خدماتی آذر دشت ارم