چگونه کنترل شیرها کار می کنند؟

دریچه های کنترل جریان یا مایع یا گاز را با باز کردن یا بستن گذرگاه های داخلی تنظیم می کنند.

آنها بخشی از یک حلقه کنترل مورد استفاده برای کنترل یک فرآیند هستند. دریچه های کنترل به دستورالعمل های کنترل کننده پاسخ می دهند و سپس درب های داخلی را تنظیم می کنند.

شیر کنترل ولو

هدف از شیر کنترل ولو چیست؟

یک سوپاپ کنترل میزان جریان عبور از خود را تغییر می دهد.

ساقه سوار حرکت می کند، تغییر اندازه ورودی باعث می شود که جریان را کاهش داده و یا ثابت نگه داشته شود.

باز کردن شیر کنترل هر زمانی که پارامتر فرآیند کنترل شده با مقدار معین (نقطه تعیین شده) برابر نیست تغییر می کند.

عملیات یک شیر کنترل ولو:

یک شیر کنترل شامل سه جزء کلیدی است: شیر، سوپاپ و کنترل کننده.

شیر می تواند یکی از دو نوع اساسی باشد. طراحی پلاگین و صندلی که در آن یک پلاگین در مقابل یک صندلی یا یک چهارم سوپاپ تعویض شده است که در آن یک دیسک، توپ یا مخروط روی صندلی قرار گرفته است.

محرک برای حرکت ساقه دریچه استفاده می شود.

شیر کنترل ولو معمولا پنوماتیک یا الکتریکی رانده می شوند. این کنترل کننده اندازه تغییر را به گذر داخلی دریچه می دهد تا جریان را به میزان مورد نظر تبدیل کند.نرخ جریان از طریق دریچه بستگی به اختلاف فشار بین ورودی و خروجی دارد.برای کاهش سرعت جریان دریچه بسته است که باعث فشار بیشتر و تفاوت بیشتر بین فشار ورودی و خروجی می شود.برای افزایش جریان، دریچه باز است که باعث کاهش فشار برگشت و اختلاف فشار در شیر می شود.

درون یک دریچه کنترل

بخشی از شیر که جریان را تنظیم می کند به عنوان ترمینال شیر شناخته می شود.این شامل صندلی ثابت در محل و پلاگین متحرک، دیسک، توپ یا مخروط است.

تنظیم شیر کنترل

تنظیم کننده کنترل نحوه واکنش را به پارامتر فرآیند تغییر می دهد.تنظیم یک شیر کنترل سرعت و شدت واکنش سوپاپ را تنظیم می کند که نیاز به اصلاح شناسایی می شود.کنترل کننده حاوی منطق داخلی است که خروجی را به محرک تولید می کند تا مقدار ساقه را از پیش تعیین شده حرکت دهد.ساقه دریچه حرکت می کند و جریان تغییر می کند تا زمانی که تفاوت بین مقدار تعیین شده و مقدار واقعی پارامتر کنترل شده در تحمل باشد.

دریچه های کنترل می تواند خیلی بزرگ باشد. یک سوپاپ کنترل کننده هنگامی که تنظیمات خوب مورد نیاز است غیر حساس است. معمولا شیرهای کنترل یک یا دو خط کوچکتر از لوله هستند.

شیر کنترل بخش مهمی از حلقه کنترل است. شیر کنترل ولو  یک سیال جاری مانند گاز، بخار، آب یا ترکیبات شیمیایی را برای جبران اختلالات بار جابه جا می کند و متغیر فرایند تنظیم شده را تا حد ممکن نزدیک به نقطه تنظیم دلخواه نگه می دارد.

کاربرد شیر کنترل ولو:

چه مشکلی حل می شود؟

 شیر کنترل ولو به کاربران کمک می کند تا نیازهای کنترل نهایی خود را به طور موثر برآورده کنند.

رسیدن به کیفیت مطلوب محصول با کاهش هزینه های عملیاتی

به حداقل رساندن فرآیند و تنوع محصول

کنترل فرایند ایمن و قابل اطمینان را با توجه به استانداردها و رویه های موجود انجام می دهد.

منبع


وبلاگ شرکت پارس سازه انرژی البرز کنترل ,دریچه ,تنظیم ,جریان ,کننده ,تغییر ,کنترل کننده ,اختلاف فشار ,ساقه دریچه ,سوپاپ کنترل ,حلقه کنترل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپزباشی وبلاگی برای دانلود کتاب مرکز فروش فلزیاب | طلایاب | دفینه متن ترانه های جدید ایرانی مجله بروز نظرسنجی ایرانی متین دکور طراحی سایت ارزان و سئو شده